Porady Sport Zdrowie

Trening cardio – wady i zalety

Przychodzi taki dzień, kiedy stajesz przed lustrem i mówisz sobie: basta, muszę zacząć ćwiczyć. W przypadku większości osób – jak twierdzą stereotypy i różne memy w internecie – jest przerażona tym, że będzie musiała uprawiać sport. Zapewne wpływają na to złe wspomnienia z okresu lekcji wychowania fizycznego w szkołach. Może jeszcze lenistwo i strach przed ośmieszeniem i upokorzeniem. Kto bowiem nie miał tak, że bał się wyjść na zewnątrz i na przykład zacząć biegać (to forma treningu cardio)? Przecież ludzi będą na niego patrzeć i śmiać się! Zobaczą, jak bardzo jest powolny i jaką złą ma kondycję. Nie unikną też ich wzroku te brzydki fałdy na brzuchu. Nie należy się przejmować takimi rzeczami. Prawda jest taka, że mało kto zwraca uwagę na takie rzeczy, jest zajęty raczej sobą. A sport ma być przyjemnością. Dzięki niemu czujemy się lepiej, dopisują nam humory i wszelkie problemy choć na chwilę znikają. Dla początkującego najlepszą formą ruchu jest trening cardio. Jak już było wspomniane to na przykład pływanie czy bieganie, choć ta ostatnia dyscyplina jest bardziej popularna, o czym świadczy popularność różnych aplikacji w internecie, które dokumentują nasze postępy w bieganiu. Sport ogólnie staje się coraz bardziej popularny w mediach społecznościowych – na przekór memom. Powstają dwa osoby – który wygra? Nie jest to nic złego, w końcu trening cardio jest naprawdę zdrową formą spędzania czasu, ale ważne jest, by nie popaść w skrajności, bo przecież biegamy dla siebie, a nie dla innych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *